avatar Ten blog rowerowy prowadzi kojak z miasteczka Wrocław. Mam przejechane 3382.66 kilometrów w tym 387.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 17.18 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy kojak.bikestats.pl

Czerwiec, 2010

• Sprzęt Pierwszy

Wzgórza Trzebnickie: Skokowa - Oborniki Śląskie - Trzebnica + Wrocław

Sobota, 26 czerwca 2010 · dodano: 26.06.2010 | Komentarze 3

Na wspólny wypad w sobotę podpiąłem się do Piotra. On zaplanował trasę biegnącą po Wzgórzach Trzebnickich częściowo wzdłuż szlaków pieszych. Planowana trasa różniła się od przebytej, oto ślad:

Pociąg, którym mieliśmy dotrzeć do Skokowa ruszał z peronu o 9:30. Dotarłem na dworzec po 9 i nie spotkałem Piotra, więc ruszyłem do kas. Były takie kolejki, że postanowiłem skierować się do pociągu. Nie wiedziałem dokładnie jaki to miał być pociąg, więc na czuja wybrałem osobówkę relacji Wrocław - Kołobrzeg (jak można taką trasę przebyć w osobówce tego to nie wiem, ale widocznie zarząd PKP uważa, że się da i pewnie linia ta jest rentowna). W pociągu czekał już Piotr. Przed pociągiem było kilkanaście młodych dziewczynek (na oko nie chodziły jeszcze do gimnazjum) z rowerami i sakwami, które próbowały dostać się do przedziału rowerowego. Jak się okazało przedział ten był za mały na tak liczną grupę rowerzystów i musiałem się z Piotrem z niego ewakuować - staliśmy w przejściu przy drzwiach.
Przyjemność jechania tak zatłoczonym pociągiem kosztowała mnie 6,67 groszy - akurat tylko tyle miałem w portfelu drobnych :) Myślałem, że obędzie się bez zakupu biletu, ale Pani Konduktor była czujna ;)

Grupa młodych rowerzystek była w asyście dwóch sióstr zakonnych, które miały sprawować na dziewczynkami opiekę. Była to ekipa z Wałbrzycha, która w Pile miała przesiąść się do pociągu do Trójmiasta, a stamtąd mieli dotrzeć na Mazury. Wg informacji uzyskanych od zakonnicy była to już ich 5 wyprawa i planują dziennie przebyć 60 km. Dystans nie jest imponujący, ale należą wziąć pod uwagę wiek ekipy oraz fakt, iż pewnie większość ekipy nie jeździła dotychczas z sakwami, które bądź, co bądź swoje ważą (sam śpiwór i namioty to dobre 5 kg). Siostry poczęstowały nas ptasim mleczkiem, na które skusił się Piotr ;) Ja jakoś o dziwo nie miałem ochoty - jest to prawie rzecz niebywała, bo jeśli ktoś mnie zna to wie, że jestem łasuchem, co zresztą widać po sylwetce ;)

Wracając już do wycieczki, około 10 dotarliśmy do Skokowa, skąd ruszyliśmy w trasę. Piotr był przygotowany do niej - posiadał mapę Wzgórz Trzebnickich (ja tylko rowerownik) oraz jakieś wydruki z kompa.
Pierwsze kilometry biegły między innymi przez las, który wyglądał tak:

Na leśnej ścieżce - zdjęcie autorstwa zyla82 © kojak

Pierwsze ciekawe miejsce, w którym się zatrzymaliśmy to pałac w Bagnie, w którym obecnie mieści się Seminarium Duchowne Salwatorianów. Pałac robi wrażenie - nie pogardziłbym takim :) Oto kilka zdjęć, które zrobił Piotr:
Seminarium Duchowne Salwatorianów w Bagnie - zdjęcie autorstwa zyla82 © kojak

Obok pałacu znajduje się mały staw z jeszcze mniejszą wysepką i domkiem:
Domek na wyspie przy Seminarium Duchownym Salwatorianów w Bagnie - zdjęcie autorstwa zyla82 © kojak

Jak doczytałem w tej chwili w Rowerowniku (trasa nr 2) powyższe zdjęcia obrazują barokowy kompleks pałacowy z początku XVIII w. W roku 1953 powstało i znajduje się tutaj Wyższe Seminarium Duchowne Salwatorianów. Wokół pałacu rozciąga się zabytkowy park, a nad wejściem do nowego pałacu umieszczona jest stara rzymska dewiza "Veritate es justitia" (Prawdą i Sprawiedliwością).

Z Bagna ruszyliśmy niebieskim szlakiem do Wielkiej Lipy (fajna nazwa, w sumie podobnie jak Bagno), gdzie rzuciliśmy okiem na pałac z XVI w., przebudowany w 1899 r. - obecnie w prywatnych rękach i całkiem okazale się prezentuje:
Pałac w Wielkiej Lipie z XVI w. - zdjęcie autorstwa zyla82 © kojak

Dalej ruszyliśmy asfaltem w kierunku Obornik Śląskich - plan był, aby skręcić na niebieski szlak, ale okazał się on być nieprzejezdny. W Obornikach szlak zaprowadził nas do pomnika Karola von Holtei.
Pomnika Karola von Holtei w Obornikach Śląskich - zdjęcie autorstwa zyla82 © kojak

Pierwsza moja myśl była następująca - cholera nie znam człowieka, Piotr mnie pocieszył bo z nim wódki też nie pił ;) Tablicy pamiątkowej już na pomniku nie było, więc nie dane nam było dowiedzieć się więcej o tym człowieku na miejscu. W tym miejscu postanowiliśmy uzupełnić stracone siły krótkim posiłkiem. W tym miejscu muszę napisać, że pomnik znajdował się na dość stromej górce i ostatnie kilka metrów musiałem podprowadzić rower, gdyż wyrwało mi kierownicę do góry. Piotr, gdy to zobaczył stwierdził: "No tak, że niby wjechałeś, dałeś radę ;)" (jakoś tak to brzmiało, przepraszam za wszelkie przekręcenie słów). Po odpoczynku ruszyliśmy w dalszą trasę. Niestety szlak nie był oznaczony perfekcyjnie, więc nie obyło się bez poszukiwań zagubionego śladu szlaku. Nawierzchnia niebieskiego szlaku, którym jechaliśmy zmieniała się z leśnej ścieżki w zwykłą polną dróżkę.
Szaleję w lesie (Oborniki Śląskie) - zdjęcie autorstwa zyla82 © kojak

Zawrotna prędkość na kładce w lecie (Oborniki Śląskie) - zdjęcie autorstwa zyla82 © kojak

Po drodze wjechaliśmy na wzgórze o nazwie Gnieździec (226 m n.p.m.) - tym razem dałem radę :) Oto widok z góry:
Wzgórza Trzebnickie - widok z wzgórza o nazwie Gnieździec (226 m n.p.m.) - zdjęcie autorstwa zyla82 © kojak

Po chwili zmieniliśmy szlak na czarny i jechaliśmy dalej. Niestety szlak okazał się nieprzejezdny i po chwili prowadzenia rowerów w wysokiej trawie musieliśmy zawrócić. Piotr próbował się przedrzeć przez pole pieszo, ale to też nie przychodziło bez trudu. Użyję tutaj słów Piotra: "Po prostu "ścieżka" w pewnym momencie znikła."
Wzgórza Trzebnickie - ujęcie II - zdjęcie autorostwa zyla82 © kojak

Musieliśmy wrócić na asfalt i pognaliśmy w kierunku miejscowości Kowale, gdzie znów wskoczyliśmy na niebieski szlak. Również szlak niebieski przyniósł nam niespodziankę, gdyż w pewnym momencie zniknął. Tym razem nie daliśmy za wygraną i prowadziliśmy rowery. Ten ciężki wysiłek został nam wynagrodzony w postaci kilku dzikich drzewek czereśni:
Czereśnie - podwieczorek tego dnia :)- zdjęcie autorstwa zyla82 © kojak

To była istna wyżerka. Czereśnie były słodziutkie i czerwoniutkie. Nic tylko je jeść - tak też zrobiliśmy. Po skromnym posiłku ruszyliśmy polem dalej i wyjechaliśmy w miejscowości Malczów, z której pojechaliśmy prosto do Trzebnicy.
Ratusz w Trzebnicy - zdjęcie autorstwa zyla82 © kojak

Z racji faktu, iż w Trzebnicy byłem już dzień wcześniej poprowadziłem Piotra na Rynek, a następnie do budki z lodami. Dzisiaj zjadłem świderka :) Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy w dalszą drogę. Kierowaliśmy się na szlak zielony, ale wskoczyliśmy na drogę 340 do Oleśnicy, więc trzeba było znowu skorygować trasę. Znowu jechaliśmy polną dróżką, z które były piękne widoki:
Widok na drodze Trzebnica - Skarszyn - zdjęcie autorstwa zyla82 © kojak

Postanowiliśmy zajechać do Boleścina, aby zobaczyć opisany w przewodniku pałac. Widok nie był imponujący (zdjęcie poniżej) - pałac obecnie zagrodzony i w posiadaniu Niemców (tak wynika z samochodu, które był zaparkowany na posesji).
Pałac w Boleścinie - zdjęcie autorstwa zyla82 © kojak

Do Wrocławia wjechaliśmy od strony Krzyżanowic. Planowałem dokręcić jeszcze do stówki, ale głód wygrał ze mną. Wróciłem więc z Piotrem przez Most Milenijny w kierunku Gaju - na tym moście byłem pierwszy raz na rowerze.
Po obiadku dokręciłem jeszcze po okolicy 15 km.

Chciałbym bardzo podziękować Piotrowi za wspólny wypad. Fajnie, że zniosłeś moje wolne tempo w terenie :) Przepraszam, że nie zrealizowałeś całej trasy. Zaplanowana trasa bardzo ciekawa. Na pewno gdybym jechał sam już po kilku km wrócił bym na asfalt. Wypad w 100% zaliczam do udanych. Nie było problemu ze sprzętem co zaliczam do sukcesu, gdyż w Macedonii w terenie łapałem dętki - w sumie to było ich 6 na moim koncie.

Trzebnica i Masa Krytyczna

Piątek, 25 czerwca 2010 · dodano: 25.06.2010 | Komentarze 0

Na wycieczkę do Trzebnicy wybrałem się z seczkiem aby przejechać trasę zaproponowaną przez Maję Włoszczowską w Rowerowniku z dnia 24.VI.2010. Nie umówiliśmy się, o której startujemy, gdyż był to dzień rozdania świadectw w szkołach i Paweł nie wiedział, o której będzie wolny. Ja wstałem dość późno, bo po 10 i jak włączyłem GG Paweł już był wolny i mogliśmy ruszać. Podjechałem, więc pod Most Trzebnicki i razem ruszyliśmy w trasę, która miała wyglądać następująco:

Trasa przebiegała, przez las i drogi polne, więc moje opony chwilami się buntowały, ale dały radę. Nie było ciśnienia, aby jechać szybko, gdyż Paweł chciał wyłącznie zdążyć na Masę Krytyczną, zupełnie jak ja (początkowo był plan obejrzeć jeszcze mecze MŚ 2010).

W Trzebnicy rundka po Rynku i postój przy budce z lodami. Lody włoskie lub świderki to obowiązkowy etap każdej wycieczki ;)

Powrót do Wrocławia nastąpił tą samą trasą. Mieliśmy jeszcze 1,5 godziny do Masy Krytycznej, więc wspólnie pokręciliśmy się do mieście. Szukaliśmy jakiejś stacji, aby umyć rowery oraz coś zjeść na szybko - od rana na cornach i lodach człowiek długo nie pociągnie ;)

Na Plac Bema dotarliśmy przed 18 i czekaliśmy na resztę wrocławskich rowerzystów. Start około 18:20 i przez godzinę krążyliśmy po Wrocławiu. Trasa była następująca jak dobrze pamiętam:

Po Masie Krytycznej rozłączyłem się z seczkiem i każdy pojechał w swoją stronę. Z racji faktu, iż brakowało mi jeszcze kilku km do stówki postanowiłem pokręcić się jeszcze troszkę po Wrocławiu, aby przekroczyć 100 km.

Szkoda, że nie było aparatu na tej wycieczce, bo kilka miejsc było na prawdę uroczych.

Ślęża

Piątek, 18 czerwca 2010 · dodano: 18.06.2010 | Komentarze 0

Celem dzisiejszej podróży była Ślęża.

Trasa miała być podobna do tej, którą przebyła wrocławska ekipa BS w maja 2010 - w razie konieczności na bieżąco miałem korygować jej tor.

Na trasie spotkałem kolarza w średnim wieku, który również zmierzał do Sobótki i poprowadził mnie inną trasą - przez dłuższy kawałek był bardzo fajny asfalt, więc bez problemu można było jechać 40 km/h - bez siadania na oponie :) Do kilkudziesięciu km kolarz mnie zostawił i pojechał własnym tempem. Rowerek miał fajny nowa Merida, która ważyła nieco ponad 6 kg.

W Sobótce był krótki postój na uzupełnienie płynów. Podjazd na Ślężę zacząłem w złym miejscu i niestety przez grubo ponad godzinę musiałem prowadzić rower, a czasami nawet go nieść po kamienistym zboczu. Gdy wdrapałem się na szczyt odpocząłem dłuższą chwilę na ławeczce, a następnie zjechałem w dół - już inna drogą. Niestety i tutaj zdarzyły się fragmenty, gdzie trzeba było prowadzić rower.

Święto Wrocławskiego Rowerzysty

Niedziela, 13 czerwca 2010 · dodano: 13.06.2010 | Komentarze 3

Święto Wrocławskiego Rowerzysty to impreza masowa, której ideą przewodnią jest promowanie miasta przyjaznego ludziom, gdzie można oddychać czystym powietrzem, bezpiecznie, szybko i ekologicznie poruszać się z miejsca na miejsce na rowerze oraz aktywnie odpoczywać, czerpiąc radość i zdrowie z obcowania z czystym, naturalnym środowiskiem.
Impreza ta, przypadająca w pierwszy (wolny od innych zdarzeń) weekend czerwca jest obchodzona z okazji Światowego Dnia Ochrony Środowiska. Owo święto ma charakter pro-rowerowy zresztą nie tylko w naszym kraju - co roku w Berlinie odbywa się w tym czasie największa na świecie demonstracja rowerowa: Sternfahrt.
Święto Wrocławskiego Rowerzysty odbyło się po raz drugi. Dla mnie po raz pierwszy ;)

Start miał miejsce na Placu Solnego około godziny 11:30. Przejazd przez miasto trwał ponad godzinę i koło toczyły się dość wolno, ale taka była idea. Nie ścigać się tylko pokazać kierowcom, że rowerzysty to również uczestnik ruchu.

Założyłem koszulkę Nutelli mini Tour de Pologne, gdyż miałem nadzieję, iż Filip, którego znam tylko z fb będzie brał udział w tej akcji i rozpozna mnie (też wygrał taką koszulkę stąd ta akacja). Jak się okazało na Placu Solnym Filip (Galen) miał również tą koszulkę na sobie. Z Filipem była również Aga, która miała na sobie koszulkę Nutelli :) Przy okazji poznałem część ekipy wrocławskiego bikestats - WrocNam, Zyla82 oraz Mattik'a (mam nadzieję, że nie pominąłem nikogo, jeśli tak to przepraszam).

Dostałem roboczą ksywkę - Trzeci od Nutelli, mam nadzieję, że się to niedługo zmieni :)

Frekwencja akcji to około 800 rowerzystów.

Trochę poszperałem po necie i jest ślad.

Trochę zdjęć (autorstwa WrocNam oraz Mattik'a):

Od dzisiaj nie ma zakazów dla rowerzystów.

Rowerzyści na drodze © kojak

Nutella na trasie :) © kojak

Z ekipą bikestats © kojak

Nutelki na drodze © kojak

Pierwsza setka w sezonie

Sobota, 5 czerwca 2010 · dodano: 06.06.2010 | Komentarze 0

Plan był prosty - zrobić pierwszą setkę w sezonie 2010. Skorzystałem z trasy Młynarza ->
Niestety nie posiadam GPS'a, więc trasę spisałem na kartkę i początek pedałowania. Do Bierutowa dotarłem bez problemu, niestety potem zaczęły się problemy. Wyjechałem dobrze do Kijowic i udałem się do Kruszowic. Nie wiem jakim trafem zgubiłem zaplanowaną trasę, ale wylądowałem w lesie i trzeba się było przedzierać przez błoto i walczyć z komarami. Dotarłem do miejscowości Jelcz - Laskowice i potem powrót do Wrocławia.

W najbliższym czasie muszę tę trasę zrobić w drugą stronę, aby odkryć, gdzie popełniłem błąd.