avatar Ten blog rowerowy prowadzi kojak z miasteczka Wrocław. Mam przejechane 3382.66 kilometrów w tym 387.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 17.18 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy kojak.bikestats.pl
  • Sprzęt Pierwszy

Bałkany 2011 - Dzień 8: Mojkovac - Djurdjevica Tara (Balkans 2011 - Day 8)

Sobota, 23 lipca 2011 · dodano: 22.08.2011 | Komentarze 0

Rano nie fatygujemy już Vesco, tylko prędko pakujemy się, zostawiamy list pożegnalny i ruszamy w drogę. Po drodze zajeżdżamy do sklepu, gdzie robimy małe zakupy na śniadanie. Droga dość płaska, więc nie męczymy się na górkach, jest natomiast chłodno i wieje wiatr stąd z czasem ubieramy się cieplej i pokonujemy kolejny kilometry. Jedziemy wzdłuż rzeki Tara, której kolor rzuca na kolana - oto jeden z widoczków.

Bałkany 2011 - Dzień 8: Mojkovac - Djurdjevica Tara -> widok na rzekę Tara © Kojak

Droga, którą idzie nam jechać jest asfaltowa i nie ma zbyt dużo dziur. Ruch jest mały, więc korzystamy z całej szerokości drogi. Przejeżdżamy przez liczne tunele w skałach, jednak ich długość z reguły nie przekracza, więcej niż 300 metrów.
Bałkany 2011 - Dzień 8: Mojkovac - Djurdjevica Tara -> Tunel I © Kojak

Bałkany 2011 - Dzień 8: Mojkovac - Djurdjevica Tara -> Tunel II © Kojak

Bałkany 2011 - Dzień 8: Mojkovac - Djurdjevica Tara -> szczęśliwy Jerzy © Kojak

Zaczyna lekko mżyć, więc zakładamy jeszcze jedną warstwę. Niestety po chwili deszcz przybiera na sile. Zatrzymujemy się na poboczu, ale mamy możliwość zejścia do rzeki i schowania się przed deszczem. Akurat jest godzina 14, więc robimy przerwę na obiad. Rowery zostają przy drodze, a my schodzimy niżej i gotujemy makaron.
Bałkany 2011 - Dzień 8: Mojkovac - Djurdjevica Tara -> na małym moście nad Tarą © Kojak

Bałkany 2011 - Dzień 8: Mojkovac - Djurdjevica Tara -> Tara © Kojak

Bałkany 2011 - Dzień 8: Mojkovac - Djurdjevica Tara -> widoczek na Tarę © Kojak

Bałkany 2011 - Dzień 8: Mojkovac - Djurdjevica Tara -> friends ... © Kojak

Po obiedzie mieliśmy nawet drzemkę :) Po 17 ruszamy dalej i nagle niespodziewanie naszym oczom pojawia się wyczekiwany obiekt tej wyprawy.
Bałkany 2011 - Dzień 8: Mojkovac - Djurdjevica Tara -> most na Tarze w tle © Kojak

O 18 jesteśmy już nad mostem w Djurdjevica Tara. Jest już za późno, więc rafting'u na Tarze nie będzie. Nad mostem jest motel, w którym zdecydowaliśmy sie przenocować. Cena 11 EURO ze śniadaniem była bardzo kusząca, gdyż luksusu w postaci prysznicu i prania podczas tej wyprawy nie zaznaliśmy. Dodatkowo jutro jest niedziela, a w pobliżu jest cerkiew, w której rano powinna być msza. W motelu mogliśmy skorzystać z internetu, więc wszyscy skorzystaliśmy z tego.
Oto most na Tarze w pełnej okazałości:
Bałkany 2011 - Dzień 8: Mojkovac - Djurdjevica Tara -> most nad rzeką Tara I © Kojak

Bałkany 2011 - Dzień 8: Mojkovac - Djurdjevica Tara -> most nad rzeką Tara II © Kojak