avatar Ten blog rowerowy prowadzi kojak z miasteczka Wrocław. Mam przejechane 3382.66 kilometrów w tym 387.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 17.18 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy kojak.bikestats.pl
  • Sprzęt Pierwszy

Bałkany 2011 - Dzień 2: Baska Polje - Ploce (Balkans 2011 - Day 2)

Niedziela, 17 lipca 2011 · dodano: 17.08.2011 | Komentarze 0

Rano nie obyło się bez standardowe tekstu każdej wyprawy, czyli: "Tommeeekkk wssttaawwwaaajjjj" - nie dadzą wyspać się człowiekowi na urlopie 7/8 godzin. Po przebudzeniu pakowanie i następnie ruszamy w drogę. Dzisiaj jest niedziela, więc zamierzamy wziąć udział mszy świętej w jakimś napotkanym kościele. Bez śniadania ruszamy do Makarskiej. Tutaj przed kościół św. Marka Ewangelisty trafiamy około 11:30 i na nasze nieszczęście msza już się kończy. Postanawiamy uzupełnić płyny, zjeść lekkie śniadanie oraz zrobić pamiątkowe zdjęcia. Kościół w pełnej okazałości:

Bałkany 2011 - Dzień 2: Baska Polje - Ploce -> Kościół św. Marka Ewangelisty w Makarskiej © Kojak

Z takich kraników korzystaliśmy bardzo często, woda + plus activ lub inne suplementy z minerałami stanowiły nasz główny napój w bidonie (cola była wyłącznie do kolacji :) ).
Bałkany 2011 - Dzień 2: Baska Polje - Ploce -> kranik z wodą prze kościele w Makarskiej © Kojak

Pomnik o. Andrijeja Kaćić na placu Kaćić przed kościołem:

Po przejechaniu około 6 km zatrzymaliśmy się w Tucepi na obiad, który na dwa kartusze przygotowywali Marcin z Jurkiem, a ja wskoczyłem do wody. Jak przystało na kolarzy zjedliśmy spaghetti z ... konserwą. Na pytanie, czy jedzenie było dobre mogę zacytować Jerzego: "Nie spodziewałem się, że będzie takie dobre. Mi takie nie wychodzi". Syci ruszyliśmy w dalszą drogę - mieliśmy zajechać do Ploce. Na miejsce dotarliśmy przed czasem i musieliśmy czekać mszę święta. To oznaczało, że tego dnia już dalej nigdzie nie pojedziemy. Po mszy poszliśmy na kolację - w pobliżu była jedna restauracja, więc wyboru nie mieliśmy zbyt dużego. Z karty wybraliśmy krem pomidorowy oraz kurczaka, frytki oraz sałatę. Oto drugie danie:
Bałkany 2011 - Dzień 2: Baska Polje - Ploce -> Kolacja w Ploce (2 danie) © Kojak

Po posiłku i napełnieniu zapasów wody założyliśmy niezbędne oświetlenie oraz odzież cieplejszą i zaczęliśmy poszukiwania noclegu, który mieliśmy znaleźć na polu namiotowym za Ploce w kierunku Dubrownika. Droga, którą przyszło nam jechać nie była oświetlona, więc trochę pobłądziliśmy, ale w końcu znaleźliśmy miejsce na nocleg.